Virtueel ondernemen in de zorg
Het fundament van iedere vraaggerichte zorgorganisatie is de strategie waarbij de cliƫntvraag centraal staat. Om dit in praktijk waar te maken, hebben managers inzicht nodig in de interne en externe omgeving. Zij moeten snel schakelen. Verzekeraars en klantengroepen kiezen vooral op prijs en kwaliteit. Er is een marktsituatie in de zorg ontstaan. Hiervoor zijn nieuwe managementvaardigheden nodig. Onze simulatiespellen trainen de vaardigheden om dit te doen. Zij bevorderen samenwerking en goede besluitvorming.
Prikkelen tot leren door de inzet van een Virtuele Zorgwereld en Serious Gaming
Virtuele werelden en Serious Gaming versterken de mogelijkheid om in de zorg een leerproces te hebben waarin deelnemers in korte tijd grote sprongen maken in hun ontwikkeling, omdat zij in een oefensetting een grote(re) verantwoordelijkheid krijgen om beslissingen te nemen.
Zie Trainingen voor meer informatie.
Ander thema: Vraagsturing, juist nu
Ander thema: Zelfmanagement
Ander thema: Tijd voor zorg
Ander thema: Essenties van kwaliteit
Ander thema: Vrijheid en veiligheid
Ander thema: Zelforganisatie